Vilkår

Betaling

Forlaget DeCostaMorell modtager betaling med kreditkort (MasterCard, VISA, VISADankort og VISAElectron) og Mobilepay.
Alle beløb er i DKK/danske kroner og er incl. moms.
Betaling vil først blive trukket på kundens konto, når varen afsendes.

Levering

Forlaget DeCostaMorell afsender som minimum ordrer 3 gange om ugen.
Forlaget DeCostaMorell sørger for levering som pakke med DAO til pakkeshop eller hjemmelevering efter kundens valg (med mindre andet angives). Levering kan tage 2-4 dage iflg. DAOs regler. Rettidig levering forudsætter dog at DAO overholder deres leveringstid. Såfremt der opstår forsinkelser hos DAO, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Forlaget DeCostaMorell kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO.
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Forlaget DeCostaMorell naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker normalt med PostNord.

Reklamationsret

Forlaget DeCostaMorell yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Forlaget DeCostaMorell indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Forlaget DeCostaMorell returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Forlaget DeCostaMorell
Ved Linden 13 2. th.
2300 Kbh. S

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.
Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Forlaget DeCostaMorell har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.
Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal kunden senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@jegkangodtselv.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

Varens stand, når du sender den retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tvister

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen skal gøre det nemmere at håndtere forbrugerklager over køb af varer og tjenesteydelser på nettet og giver forbrugere i EU mulighed for at klage direkte til den europæiske virksomhed, hvor de har købt en vare eller ydelse, som de ikke er tilfredse med.
Du kan finde platformen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@jegkangodtselv.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *